תיירות בישראל
דף הבית
»
תיירות נכנסת
»
חקיקה בנושאי תיירות

חקיקה בנושאי תיירות

ענף התיירות הוא ענף גדול ובעל חשיבות מיוחדת לכלכלת המדינה וכמו תחומים אחרים הוא אינו פרוץ. ענף התיירות מהוגן בתקנות וחוקים המגינים הן על התיירים כצרכני תיירות והן על עסקים העוסקים בתיירות, כמספקי שירות.

   

תקנות שירותי תיירות (חובת גילוי נאות), התשס"ג - 2003

ב-2003 נכתבו תקנות עבור ספקי שירות תיירותי המחייב את אותם ספקי שירות לגילוי נאות כלפי הצרכן הצורך את המוצר התיירותי, ואלו הם עיקריו.

תקנה זו בעצם מתייחסת למוצר התיירותי "חבילת תיור" שפירושה שילוב של לפחות שני מוצרים/שירותים תיירותיים עבור הצרכן. דוגמא מובהקת לכך הוא המוצר התיירותי השכיח – טיסה ומלון חבילה שנמכרת על ידי סוכני נסיעות. זוהי חבילת תיור המכילה שני מוצרים תיירותיים.

תקנה זו מחייבת את סוכן הנסיעות לבצע את הפעולות הבאות:

  • מוטלת על סוכן הנסיעות החובה למסור את כל האינפורמציה הקשורה לחבילת התיור – בכתב.
  • האינפורמציה אודות חבילת התיור תמסר בזמן ובאופן כזה שתנתן האפשרות לעיין בה עוד בטרם נרכשה הלכה למעשה.
  • סוכן הנסיעות חייב על פי תקנה זו לספק מידע מקיף ואמיתי בכל הקשור לדברים הבאים: אתרי ומסלולי טיול וביקור, כל אמצעי התחבורה האפשריים: מכלי תחבורה יבשתיים וימיים ועד טיסות, הן בארץ והן בחו"ל. כמו גם גילוי שמם או זהותם של המובילים
  • מקומות ההתאכסנות והלינה האפשריים- הסוכן מחוייב לגילוי נאות אודות מספרי הטלפון ודרכי ההתקשרות של מקום ההתאכסנות, רמתו ודירוגו.
  • במידה והצרכן רכש חבילת תיור לחו"ל, סוכן הנסיעות מחוייב לספק לצרכן את כל המידע החיוני הכרוך ביציאה מהארץ ובכניסה לארצות היעד: ויזות, דרכונים וכל דרישות כניסה נוספות.
  • מספר הארוחות אותם מספק המלון
  • המחיר הכולל של החבילה, תשלומים בחו"ל, אפשרויות התשלום, ריביות והצמדה
  • תנאי ביטול חבילת התיור
  • סוכני הנסיעות מחוייבים לספק לאפוטרופוסים של תייר שגילו קטן מ-18 כל מידע חיוני הנוגע לאפשרויות התקשרות עם הקטין בעודו בחו"ל
  • חיסונים חיוניים ומומלצים במדינות מסוימות.
  • מידע אודות נציגים של סוכנות הנסיעות במדינות היעד כמו גם פרטים של סוכנות הנסיעות ומוקדי עזרה בארץ לתיירים המטיילים בחו"ל

סייגים – תקנות אלו לא יחולו על:

צרכנים המזמינים דרך הטלפון ואשר לא דרשו את המידע בכתב. כמו גם שתקנות אלו לא יחולו על צרכן שהמבקש לרכוש את המוצר שלושה ימים לפני יציאתו לחו"ל ואשר לא ביקש מידע כתוב והסדיר את אופן המסירה שלו בזמן המוגבל הנתון בידיו.

חוק שירותי תיירות, תשל"ו - 1976

חוק זה כולל מספר עקרונות המסדירים את נושא התיירות על נותני השירות שבו ואלו הם עיקריו:

  • נותני שירות תיירותיים חייבים בהכשרה מקצועית
  • שר התיירות בשיתוף עם שר העבודה יגדירו וינהיגו הכשרה מקצועית מוכרת לענפי התיירות
  • נותני השירות התיירותיים מחוייבים בגילוי מחירים לצרכן בעת פרסומם
  • אם אין ספק סביר מחוייב מספק השירות לספק את שירותיו לצרכן
  • שר התיירות יכול לשלול רישיון מקצועי לספקי שירות אשר: הפרו הוראות או תקנות וחוקים, או עקב עבירה שיש עימה קלון שעבר ספק השירות, במידה ושונו התנאים לקבלת הרישיון, במידה וספק השירות התיירותי לא עמד בהתחייבותו כלפי צרכניו.
  • ספקי השירות התיירותי מחוייבים להבטיח את כספי הלקוחות בביטוחים הדרושים ובאמצעות הקרנות הייעודיות לכך.

תקנות שירותי תיירות (בתי מלון), התשס"א – 2001

קהל היעד של תקנות אלו הם בתי המלון הרשומים המחזיק ברישיון תקף, ולהלן עיקרי התקנות:

  • בעלי בתי המלון מחוייבים לשים בגלוי את תעריפי: השהות, שירות החדרים- בכל חדראו שירותים אחרים, מיסים אגרות או פטור/הנחות להם זכאים תיירים,כמו גם את פירוט תפריטי המנות ומחיריהם – וכל זאת הן בשקלים והן במטבע חוץ שיכלול את המחיר הסופי.בנוסף מחוייבים בתי המלון לספק חשבונית מפורטת לעוזבים את המלון
  • התקנות דורשות מן המלונות לתרגם את השירותים והמחירים שלהם - לאנגלית
  • חל איסור מוחלט על פרסום מטעה או חלקי, כמו גם שאסור לפרסם כמות כוכבים
ספר עלינו לחבריך!
מפת אתר © 2007-2019 כל הזכויות שמורות Trip תיירות.